måndag 16 januari 2012

Min - mitt - mina

 Vad kan man göra av återbruksskaft, jo jag satte i ett sågblad.
 Rötad rönn som knivskaft och en läderslida trädd utanpå en plastholk.
 Nu gäller det bara att få skaftet behandlat ...



Kniven med plywoodskaft målade jag med svart lackbets. Nästan för svart, men ändå nöjd. Skiftningarna i träet syns.






Holken med läderslidan upptill var svår att få till. Jag klippte itu ett armband som jag tog till upphängningen och klämde ihop det med en del av ett annat armband. Och sen litet bling som attityd. Tyvärr i guld borde haft nåt i silver ...
 Att svarva en skål och svänga den i svarven  
för att komma åt innuti och under var inte lätt.
 Halvfärskt gav en ruggad yta när den torkat. 
 Svepet som jag kämpade med och locket som jag tog från en skärbräda.
åsså en propp som knopp.
Sömmen är gjord med eltråd i lila.
 Här prov på sömmar med grön o blå eltråd, korsstygn och stjälkstygn.
 Blankt överlackat.
Skulle kunnat vara serier bara på locket och i botten, nu blev det överallt ...
Jag betsade nävret på min näverburk, vilket helgerån, 
men jag är oerhört nöjd med den blanka svarta ytan.

Tack till den det berör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar